Na wstępie kilka zasad dotyczących prowadzonej przeze mnie przygody, jak również krótkie zapoznanie się z osobami biorącymi udział.
Ponieważ Ja (<-ten większy) w roli MG nie posiadam żadnych większych możliwości niż wy (<-ci mniejsi) w roli graczy, ustalę kilka zasad by grało nam się łatwo i przyjemnie, a przede wszystkim by wszystko było dopięte do końca. 1. Każdy z was ma równe prawa. Zezwalam na stworzenie dowolnego profilu psychologicznego z uwzględnieniem wszelkich tego ograniczeń i konsekwencji. Zezwalam na odgrywanie dowolnej rasy podstawowej. Zezwalam na odgrywanie dowolnej profesji, poza półbogiem, jak również dowolnego połączenia profesji - również te opisane "decyzja mg" - uważam iż jesteście na tyle duzi i rozsądni by wiedzieć co z tym połączeniem zrobić możecie wy jak i ja. Zezwalam na odgrywanie "prostego człowieka" (osoby prostej duchowo jak i nie posiadającej historii ani celów w życiu) jak również "wielkiego herosa" (postać wielce poziomową, z wyolbrzymionymi znajomościami/majętnościami/itd), lecz zalecam dla dobra waszego aby były to postacie uśrednione do 3 poziomu włącznie, a co za tym idzie - proponuję wylosowanie ów postaci, którą zamierzamy sobie odgrywać w realnym świeci i posiadać jej parametry przed oczyma i później kierować się nimi w działaniu postaci - bo jakby nie było jestem zwolennikiem umiarkowanego dozowania mechaniki i fabuły jednocześnie. 2. Każdy z was ma te same obowiązki i każdego z was tyczą się te same prawa. Dla zachowania przejrzystości wypowiedzi zalecam by narracyjną część wypowiedzi prowadzić pismem podstawowym, część przemyśleń swej postaci kursywą zaś wypowiedzi docelowe w kolorze - odpowiednim dla każdej postaci. Ponieważ jestem pierwszy podwórkowym prawem pozwolę sobie przypisać kolor czerwony. Nie dopuszczalne jest posługiwanie się kolorem białym lub czarnym z przyczyn oczywistych.
zatem wypowiedzi winny wyglądać mniej więcej tak: " Kiedy wszedł do ciemnego przedsionka serce szybciej zaczęło mu bić w piersi. Co ja tutaj robię. - Jest tu kto? - Zawołał. " Oczywiście różnica w czcionkach i pisowni nie musi być ujęta w płynnych przejściach. Kursywą również możecie zapisywać zamierzenia i intencje swej postaci - krótko coś co chcecie przekazać dosłownie.
3. Historia waszych postaci i owej przygody rozpoczyna się dość luźno i powiedzmy szczerze klasycznie - w karczmie. Jest to karczma średniej jakości, określona mianem zajazdu, posiadająca wspólną salę, szynkwas i schody na piętro z pokojami do wynajęcia na nocleg. Karczmarzem jest człowiek o dość sporej nadwadze i pokaźnej długości rudych wąsach. Służba liczy trzy kobiety dość młodego wieku i odpowiedniej urody by zachęcić więcej klientów do zostania na jeszcze kilka kufli, jak również żonę karczmarza - kobietę wchodzącą w średni wiek o troszkę szerszych biodrach i znacznie bardziej obfitym biuście niż reszta kelnerek. Ochrona jego jest mało widoczna lecz z pewnością profesjonalna. Zajazd ów znajduje się przy drodze prowadzącej do Inhra Garu w odległości kilku dni od miasta.
Każda z postaci dołączających do sesji może w dowolny sposób opisać swą postać i moment wkroczenia w tok przygody - kierując się zasadą kto pierwszy ten lepszy. Postać może wejść do karczmy, może równie dobrze w niej siedzieć, wszystko zależy od was.
4. Pragnąłbym, aby każdy z chcących wziąć udział w owej sesji wpisał się pod spodem i opisał się w prosty sposób - nie konieczne jest opisywanie swej osoby metodą tabelkową, nie musi być to schemat, ale na wasz własny gust najbardziej potrzebne rzeczy które wi(e)dzieć można od ręki.. ukrywać nie będę - najorginalniejszy pomysł jak również najbardziej odpowiadający mi pomysł nagrodzę w odpowiedni sposób. Chciałbym jednak nałożyć jeden tylko wymóg - niech każdy z was odnajdzie odrobinę grafiki która pomoże w wizualizacji waszej postaci czyli tzw. avatara.
5. Mechanicznie. Ponieważ sesja ta ma również charakter testowy ustalam tymczasowo zasady ogólne: - w zależności od natężenia akcji zmieniać będzie się szybkość czasu lecz w najwolniejszym wypadku dzień będzie upływał po 6 dniach rzeczywistych. - w razie braku reakcji i interakcji gracza z rzeczywistością przedstawioną jego działania będą obierały charakter defensywny i najmniej przeszkadzający innym. - wszelkie niezrozumiałe kwestie i dodatkowe pytania proszę wygłaszać nie w dziale sesji toczącej się lecz na pm (wiadomości prywatnej) lub w tym temacie.
to chyba na tyle życzę miłej zabawy
|